0

سوالات متداول

لایسنس چیست ؟

مجوز قانونی استفاده از یک محصول را لایسنس گویند .
کد یا شناسه فعالسازی، که برای فعالسازی و یا به روز رسانی یک نرم افزار برای همیشه یا مدتی معین استفاده می شود.

 

در صورت خرید محصول از چه طریق و در چه مدتی به دست من میرسد ؟

از طریق ایمیلی که در پنل کاربری وارد کرده اید لایسنس محصول مربوطه را به همراه لینک دانلود دریافت می کنید.

تحویل لایسنس محصول به صورت فوری بین 20 دقیقه تا حد اکثر 8 ساعت می باشد.

 

انوع  لایسنس ها

محصولات مایکروسافت

OEM - Original Equipment Manufacturer

مادام العمر
قابلیت جا به جایی ندارد.فقط روی یک سیستم قابل نصب می باشد.
نداشتن محدودیت تعداد نصب و فعالسازی بروی سیستم نصب شده.
به تعویض قطعات سخت افزاری حساس می باشد.( مادربرد و هارد)
دارای گارانتی

 

Retail

مادام العمر
محصولی می باشد که در وب سایت مایکروسافت به فروش می رسد.
قابل جا به جایی( پاک کردن از روی سیستم قبلی و نصب در سیستم جدید)
نداشتن محدودیت تعداد نصب و فعالسازی بروی سیستم نصب شده.
به قطعات سخت افزاری حساس نمی باشد.
قابلیت استعلام از سایت مایکروسافت
دارای گارانتی

 

Volume

مادام العمر
قابل جا به جایی
نداشتن محدودیت تعداد نصب و فعالسازی بروی سیستم نصب شده.
به تعویض قطعات سخت افزاری حساس نمی باشد.
قابلیت استعلام از سایت مایکروسافت
دارای گارانتی

 

MSDN - Microsoft Developer Network

مخصوص اعضای توسعه دهنده نرم افزار های مایکروسافت می باشد. ویژگی این نوع لایسنس ها ارزان بودن آن می باشد.این نوع لایسنس ها به نام“یکبار نصب“ شناخته می شوند.
مادام العمر
قابلیت جا به جایی ندارد.
به تعویض قطعات سخت افزاری حساس می باشد.
بر روی یک سیستم فقط یکبار قابلیت نصب و فعال سازی دارد.( برای نصب مجدد شما  تنها می توانید از سیستم خود Backup تهیه کنید.)
قابلیت استعلام از سایت مایکروسافت

 

تفاوت قیمت به نوع لایسنس و نحوه تهیه لایسنس ها بر می گردد.ولی ویژگی مشترک همه آن ها مادام العمر بودن آن ها می باشد.

 

طریقه استعلام اصل بودن لایسنس های مایکروسافت

راه های مختلفی از طرف شرکت مایکروسافت برای این منظور وجود دارد، از جمله این راه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :
استفاده از نرم افزار مایکروسافت به نام Volume Activation Management  که میتوانید مستقیما این نرم افزار را از سایت مایکروسافت دانلود کرده و اصل بودن لایسنس خود را استعلام نمایید .
استعلام مستقیم و تماس با بخش پشتیبانی مایکروسافت
مایکروسافت در ایران هیچ نمایندگی ندارد و روال تهیه لایسنس ها در ایران متفاوت می باشد.

 

برای ویندوز:

نکته مهم:برای لایسنس های یکبار نصب یا MSDN این روش جوابگو نمی باشد
برای این کار وارد پشتیبانی آنلاین مایکروسافت شوید و لایسنس خود را به پشتیبان دهید و از او بخواهید که لایسنس را بررسی کند و اطمینان حاصل کنید که لایسنس قبلا استفاده نشده است.
یک ایمیل در سایت outlook ایجاد نماببد
باید با زبان انگلیسی صحبت کنید.
حتما از برنامه های تغییر ای پی استفاده کنید.(به هیچ عنوان از ای پی ایران استفاده نکنید)
اگر به مایکروسافت بگوید که لایسنس را خریداری کرده اید، از شما اطلاعات پرداخت می خواهد پس بهتر است بگویید دوستی به شما هدیه داده است. ایران در لیست کشور هایی قرار دارد که هیچ خدماتی از مایکروسافت دریافت نمی کند و علاوه بر آن تحریم هستیم (نگویید از ایران هستید)
بگویید می خواهید اطمینان حاصل کنید که آیا قبلا روی سیستم دیگر نصب شده است یا خیر

 

برای آفیس  :

لایسنس از نوع  Retail  :

وارد سایت زیر شوید و لایسنس را وارد کنید،اگر لایسنس اورجینال باشد لینک دانلود مایکروسافت آفیس را در اختیار شما قرار خواهد داد.
setup.office.com


برای لایسنس های یکبار نصب یا MSDN  و Volume این روش جوابگو نمی باشد چرا که نوع این لایسنس متفاوت می باشد.
Active شدن نرم افزار مستقیما" پس از نصب آن و وارد کردن کد فعال سازی.

 

گارانتی محصولات

تمامی محصولات گارانتی شرکت سازنده هستند و همینطور توسط شرکت ما گارانتی دارند .
جهت اطلاع از شرایط گارانتی کلیک کنید یا با ما تماس بگیرید

 

استفاده از نرم افزار های کرک شده در محصولات اصل (لایسنس دار) از جمله Windows 

پیشنهاد می شود قابلیت آپدیت نرم افزار های کرک شده محصولات مایکروسافت را از قسمت تنظیمات غیر فعال سازید. لازم به ذکر است استفاده از نسخه های کرک شده نرم افزار های مایکروسافت (خصوصا مایکروسافت آفیس) ممکن است باعث بلاک شدن لایسنس ویندوز گردد.

 

لایسنس ها قابل استفاده و فعالسازی در تمامی نقاط دنیا بوده